понедельник, 16 марта 2020 г.

Техника особистого виживання. Конспект урока: Безпека та виживання. Надзвичайні ситуації.

ПЛАН:
1.Вступ, безпека та виживання.
2.Поняття про «небезпеки» і «БЕЗПЕКУ».
3.Види ПИТАНЬ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ.
1.Современние морське судно являє собою об'єкт, призначений для роботи в морях і океанах, що володіє високим ступенем мореплавства і побудований відповідно до строгих міжнародних стандартів за самими передовими технологіями. Однак, навіть найсучасніше судно може перекинутися і затонути надзвичайно швидко. Необхідно завжди пам'ятати, що судно, найсучасніше і обладнане найсучаснішою технікою, надійно настільки, наскільки обслуговуючі його люди досвідчені, надійні і мають високу кваліфікацію. Знання та вміння в питаннях особистого виживання - важливі елементи навчання безпеки.
В результаті вивчення предмета учні повинні:
 знати:
-поняття небезпеки, небезпечних ситуацій та їх види;
- надзвичайні ситуації, їх види,
-основні законодавчих актів з безпеки життєдіяльності;
-основні положення міжнародних Конвенцій, Кодексів і Резолюцій ІМО щодо забезпечення безпеки життєдіяльності на море;
національні та галузеві Закони, Кодекси та Положення з безпеки життєдіяльності;
-можливі види аварій (зіткнення, пожежа, затоплення);
-судовие індивідуальні та колективні рятувальні засоби і їх використання;
-Організацію боротьби за живучість, з пожежами та вибухами;
-класифікація пожеж за видами;
-протівопожарное обладнання, спорядження та шляхи евакуації;
-види, сигнали тривог при надзвичайних ситуаціях та обов'язки, закріплені за членами екіпажу в розкладі по тривогах;
-питання виживання і рятування на морі, організацію життя на рятувальних засобах;
-засоби виявлення терплять лихо, включаючи радіоустаткування;
-складати особистої безпеки при надзвичайній ситуації, надання допомоги постраждалим при кровотечі, опіках;
-реанімаціонние дії;
-спасаніе і транспортування потерпілого;
-види інфекційних захворювань, дотримання правил обережності;
- правила підтримки здоров'я і особистої гігієни;
-правила особистої безпеки, дотримання процедур при надзвичайних ситуаціях.
Знати дії в разі:
-падіння людини за борт;
-Виявлення потенційної аварії, включаючи пожежі;
-надання першої медичної допомоги і транспортування постраждалих.
 2.Проблема захисту людини від небезпек виникла одночасно з появою на Землі людства. Народна мудрість говорить: «Недалекий людина може отруїтися навіть медом, а розумний, може вилікується отрутою».
Діяльність людини на морі супроводжується форс-мажорними обставинами - це надзвичайні ситуації, викликаний впливами непереборних сил природи. Вони не можуть бути ні передбачені, ні запобігти, ні усунені якими-небудь заходами.
 «Безпека» - це ступінь свободи від ризику або відсутність неприпустимого ризику, пов'язаного з можливістю завдання будь-якої шкоди життю і здоров'ю людини при будь-яких умовах існування (згідно з ДСТУ 2293).
Безпека нерозривно пов'язана з небезпекою.
 «Небезпека» - це явище, процеси, об'єкти, інформація і самі люди, які можуть викликати небажані наслідки і призвести до погіршення здоров'я або смерті людини, завдати шкоди навколишньому середовищу і обьектам господарської діяльності.
Джерелами небезпеки можуть бути природні явища та процеси, техногенне середовище та людські дії.
3.Види небезпечних і аварійних ситуацій.
За визначенням адмірала Макарова «Аварія - є неминуча в море випадковість. Але в будь-якій екстремальній ситуації прийняття рішення залишається за людиною, від його сучасних і правильних дій залежить життя екіпажу і збереження судна ».
До небезпечних ситуацій відносяться: шторм; проходження каналів; перевантаження судна; близьку відстань між судном і берегом, а також двома судами; плавання в арктичних водах і льодах.
Аварійна ситуація - це ситуація, яка створилася в результаті аварійного випадку або може призвести до аварійного випадку.
Аварійні ситуації - це зближення суден, що супроводжуються нанесення шкоди самим судам, вантажу, екіпажу і пасажирам. зіткнення суден; посадка на мілину; вхід в воду палуби перегородок; небезпечний крен або диферент; пожежа і пошкодження механізмів; зміщення вантажу.
Аварії поділяються на 4 види:
1.Аваріі, пов'язані з пошкодженням корпусу (зіткнення, посадка на мілину, навали, штормові ушкодження) Ці аварії становлять 53% всіх аварій. У більшості випадків боротьба закінчується успішно, але приблизно в 2 випадках з 100 судно гине;
2.Пожари і вибухи становлять приблизно 6% від усіх аварій. У 15% пожежі не вдається згасити або локалізувати і екіпаж залишає судно. На кожен випадок загибелі судна, після пожежі, припадає приблизно в 3 рази менше жертв, ніж при пошкодженні корпусу.
3.Опрокідиваніе судів (втрата остійності) становить 1% всіх аварій. Це найбільш небезпечний вид аварій, при якому на кожне загибле судно доводиться в 2 рази більше жертв, ніж при пошкодженні корпусу і в 6 разів більше, ніж при пожежах.
4.Поврежденія механізмів складають 27% всіх видів аварій.

Аварійний випадок-подія з судном, що призвело його до лиха в результаті впливу нездоланних стихійних явищ природи або екстремально важких гідрометеорологічних руслових плавання, різні пошкодження судна.
Надзвичайні ситуації - ситуація, яка створилася в результаті аварійного випадку, неіспрвності основного обладнання судна, нещасного випадку з людьми на судні, захоплення судна і т.д.
Інциндент - позначає будь-яку аварію, аварійну або надзвичайну ситуацію, в яку виявляється втягнутим судно або знаходяться на судні люди і яка становить загрозу для людського життя, судна, навколишнього середовища, що знаходиться на судні вантажу.
Безумовне виконання на суднах правил перевезення і стандартів безпеки, комплектування екіпажів кваліфікованими моряками, гарне технічне обслуговування - всі ці заходи знижують ризик аварій та подій, але повністю їх не виключають.

                                  

23 комментария:

  1. Благодарю за информацию, ознакомилась.
    Андронати Диана
    19 группа

    ОтветитьУдалить
  2. Спасибо за интересную информацию. Очень понравилось
    Морозан Анастасия
    19 группа

    ОтветитьУдалить
  3. С информацией ознакомилась
    Жук Екатерина
    группа 19

    ОтветитьУдалить
  4. С материалом ознакомился
    Досковский Владислав
    19 группа

    ОтветитьУдалить
  5. Ознакомился с темой
    Иваник Даниил
    Группа 19

    ОтветитьУдалить
  6. Понял принял записал
    Македонский Мигель
    19 группа

    ОтветитьУдалить
  7. Все понятно,с темой ознакомился легко,с первого раза все понятно,спасибо
    Суетнов Алексей
    группа 19

    ОтветитьУдалить
  8. Изучил информацию!
    Калинин Валентин
    19 группа

    ОтветитьУдалить
  9. Спасибо за информацию
    Албул Елизавета группа 40

    ОтветитьУдалить
  10. ознакомлена , Гретченко группа 40

    ОтветитьУдалить
  11. С материалом ознакомился 18 группа Бондарь Денис

    ОтветитьУдалить
  12. ознакомлена, 18 группа Розмазина Мария

    ОтветитьУдалить
  13. ознакомлена, 18группа Стожко Вероника

    ОтветитьУдалить
  14. С информацией ознакомлен, Колодюк Андрей, 19 группа.

    ОтветитьУдалить
  15. С информацией ознакомилась Евдошенко Виктория группа 40

    ОтветитьУдалить
  16. С информацией ознакомилась Евдошенко Виктория группа 40

    ОтветитьУдалить
  17. С информацией ознакомилась Евдошенко Виктория группа 40

    ОтветитьУдалить
  18. С информацией ознакомилась Евдошенко Виктория группа 40

    ОтветитьУдалить
  19. С информацией ознакомилась
    Березянська Алла группа 40

    ОтветитьУдалить
  20. Ознакомился с темой
    Яковлев Эдуард
    Группа 19

    ОтветитьУдалить