пятница, 20 марта 2020 г.

Будова судна. Види рятувальних плотів





 Рятувальний пліт - це пліт, здатний забезпечити збереження життя людей, що зазнають лиха, з моменту залишення ними судна.

Його конструкція повинна бути такою, щоб витримати на плаву вплив навколишнього середовища протягом не менше 30 діб при будь-яких гідрометеоумови.

Плоти виготовляються місткістю не менше 6 і зазвичай до 25 осіб (на пасажирських судах можуть зустрітися плоти місткістю до 150 чоловік).

Кількість плотів розраховується таким чином, щоб загальна місткість наявних на кожному борту рятувальних плотів була достатня для розміщення 150% загального числа знаходяться на судні людей.
На судах, де відстань від носової або кормової країв до найближчого плота перевищує 100 м, повинен бути встановлений додатковий пліт.
Поруч повинні зберігатися як мінімум 2 жилета і 2 гідрокостюма, а також повинні бути посадочні кошти з кожного борту (на високобортних судах - посадочні трапи, на нізкобортних - рятувальні шкентеля з мусингами.

Загальна маса плоту, його контейнера і постачання не повинна перевищувати 185 кг, за винятком випадків, коли пліт призначений для спуску схваленим спусковим пристроєм або коли не потрібно переносити його з борта на борт.

За способом доставки на воду рятувальні плоти діляться на спусковий механічними засобами (за допомогою плотбалок) і скидаються. Спущені плоти встановлюються, головним чином, на пасажирських судах, оскільки посадка в них здійснюється на рівні палуби, що є великою перевагою при порятунку пасажирів, що можуть виявитися в самому різноманітному фізичному і психічному стані.

Основне поширення, завдяки своїй компактності, отримали плоти надувного типу (ПСН - пліт рятувальний надувний).
Основними елементами рятувального плоту є:
камера плавучості (забезпечує плавучість плоту);
днище - водонепроникний елемент, що забезпечує ізоляцію від холодної води;
тент - водонепроникний елемент, що забезпечує ізоляцію подтентового простору від спеки та холоду.
Камера плавучості надувного плоту складається не менше ніж з двох незалежних відсіків, для того щоб при пошкодженні одного відсіку, що залишилися відсіки могли забезпечувати позитивний надводний борт і утримувати на плаву штатна кількість людей і постачання. Зазвичай відсіки розташовуються кільцями один над іншим, що дозволяє не тільки забезпечити достатню плавучість, а й зберегти площу для розміщення людей при пошкодженні одного відсіку.
Для забезпечення можливості підтримки робочого тиску в відсіках встановлюються клапани для ручної підкачки насосом або хутром.
Завдання термоізоляції подтентового простору зазвичай вирішується шляхом установки тенту, що складається з двох шарів водонепроникного матеріалу з повітряним прошарком. Зовнішній колір тенту робиться помаранчевим.
Для установки тенту в надувних плотах робляться опори арочного типу, що надуваються автоматично разом з камерою плавучості. Висота тенту робиться такий, щоб людина могла перебувати в сидячому положенні в будь-якій частині подтентового простору.
На тенті має бути:
щонайменше, одне оглядове вікно;
пристрій для збору дощової води;
пристрій для установки радіолокаційного відбивача або SART;
смуги з білого світлоповертального матеріалу.
На верхній частині тенту встановлюється сигнальний вогонь, що автоматично включається при розкритті тенту. Заряд батареї живлення забезпечує роботу протягом не менше 12 годин.
Усередині плота встановлюється внутрішнє джерело світла з ручним вимикачем, здатний безперервно працювати протягом не менше 12 годин.
По зовнішньому периметру камери плавучості плота кріпиться рятувальний леер, що допомагає дістатися до входу. По внутрішньому периметру також встановлюється рятувальний леер, що допомагає людям утримуватися під час шторму.
Входи в рятувальні плоти обладнуються спеціальними пристроями, що допомагають людям забиратися з води всередину плоту. Принаймні в одного з входів на рівні води повинна бути обладнана посадочний майданчик.
Входи, не обладнані посадочним майданчиком, повинні мати посадочні трапи, ниж- ня сходинка яких знаходиться нижче ватерлінії не менше ніж на 0,4 метра.
На днище надувного плоту по периметру встановлюються заповнюються водою кишені. Вони являють собою відвисають вниз мішки з отворами у верхній частині. Отвори робляться досить великими, щоб протягом 25 секунд після того, як пліт виявляється в розкритому стані на воді, кишені заповнилися не менше ніж на 60%.
Кишені виконують дві функції:
забезпечують остійність, що особливо актуально під час шторму, коли розкритий пліт знаходиться на воді без людей;
розкритий пліт має дуже велику надводну парусність в порівнянні з зануреної частиною, що призводить до сильного вітрового дрейфу.
Заповнені водою кишені, істотно зменшують вітровий дрейф плоту.
Для надування плота до його днища кріпиться балон з нетоксичним газом, закритий спеціальним пусковим клапаном, який відкривається при натягу прикріпленого до нього пускового лина.
При відкритті пускового клапана газ заповнює відсіки протягом 1 - 3 хвилин.
Пусковий лин має подвійне призначення:
використовується для відкриття клапана на балоні з газом;
використовується для утримання плота на воді біля борту судна.
Довжина пускового лина не менше 15 метрів.

33 комментария:

  1. Спасибо. С информацией ознакомилась.
    Жук Екатерина
    19 группа

    ОтветитьУдалить
  2. Благодарю за информацию, ознакомилась.
    Андронати Диана
    19 группа

    ОтветитьУдалить
  3. Спасибо, за информацию с ней ознакомлена.
    Албул Елизавета
    Группа 40

    ОтветитьУдалить
  4. Спасибо за интересную информацию
    Морозан Анастасия
    19 группа

    ОтветитьУдалить
  5. Понял принял записал
    Иваник Даниил
    Группа 19

    ОтветитьУдалить
  6. Всё было понятно.
    Робу Сергей 19-гр

    ОтветитьУдалить
  7. Понял принял записал
    Македонский Мигель
    19 группа

    ОтветитьУдалить
  8. Все понятно,с темой ознакомился легко,с первого раза все понятно,спасибо
    Суетнов Алексей
    группа 19

    ОтветитьУдалить
  9. Изучил информацию!
    Калинин Валентин
    19 группа

    ОтветитьУдалить
  10. С информацией ознакомлена, спасибо.
    Коваленко Мария группа 15

    ОтветитьУдалить
  11. С информацией ознакомлена , спасибо. Киоссе Римма 15 группа ))

    ОтветитьУдалить
  12. С темой лекции ознакомлен, конспект записан.
    Личикаки Валентин
    Группа №37

    ОтветитьУдалить
  13. С темой лекции ознакомлен, конспект записан.
    Клявлин Али
    Группа 37

    ОтветитьУдалить
  14. Спасибо за данную информацию
    Артюх Андрей
    19 группа

    ОтветитьУдалить
  15. С лекцией ознакомился
    Павлюшин Иван
    19 группа

    ОтветитьУдалить
  16. Иович Виктория 15 группа ,с темой ознакомлена

    ОтветитьУдалить
  17. С темой ознакомлен
    Группа 37
    Бурлака Дмитрий

    ОтветитьУдалить
  18. С темой ознакомлена
    Белая Елена
    Группа 37

    ОтветитьУдалить
  19. ознакомлена , Гретченко 40-я группа

    ОтветитьУдалить
  20. Маша Чайковская 40 группа ознакомлена с темой

    ОтветитьУдалить
  21. С материалом лекции ознакомлен Синица Владислав 37группа

    ОтветитьУдалить
  22. С материалом лекции ознакомлена Волошина Валерия 37

    ОтветитьУдалить
  23. С лекцией ознакомлена 15 група Андришина Кристина

    ОтветитьУдалить
  24. С темой ознакомлена
    Кирякова Алина группа 37

    ОтветитьУдалить
  25. С темой ознакомлен
    Бондарь денис 18 группа

    ОтветитьУдалить
  26. С материалом лекции ознакомлена Розмазина Мария 18 группа

    ОтветитьУдалить
  27. С темой ознакомлен . 37 группа Сидоров Максим

    ОтветитьУдалить
  28. С информацией ознакомлён, Колодюк Андрей, 19 группа.

    ОтветитьУдалить
  29. С информацией ознакомилась Евдошенко Виктория группа 40

    ОтветитьУдалить
  30. С информацией ознакомилась
    Березянська Алла группа 40

    ОтветитьУдалить
  31. Тему прочитал
    Яковлев Эдуард
    19 группа

    ОтветитьУдалить